Dostaňte agenta Smarta - více informací 2

29. prosince 2008 v 0:13 |  Dostaňte agenta Smarta

Stejně jako pro Carella, byl film "Dostaňte agenta Smarta" akčním debutem i pro Annu Hathawayovou. Anně její role okamžitě přirostla k srdci a svoji zkušenost přirovnává ke kombinaci "baletního recitálu a fotbalového zápasu. Steve a já jsme nejnepravděpodobnějšími akčními hrdiny, jaké jste kdy viděli, ale s pomocí kaskadérů a celého našeho skvělého týmu a díky tréninku jsme nakonec byli schopni velkou část akčních scén točit sami. Samotnou mě to překvapilo, ale byla to velká legrace. Paradoxně ale věc, ve které jsem skoro nejlepší, a to padání, nebyla tak jednoduchá, když bylo třeba ho udělat na povel. Ale jízda na střeše SUV bylo jako jízda na horské dráze," dodává Hathawayová.

Výzva pro Annu Hathawayovou byla o to větší, že agentka č. 99 vyloženě zbožňuje vysoké podpatky, což ovšem nesmělo žádným způsobem ohrožovat její bojové schopnosti alfa samice. "Když chtěla zasáhnout obrovského Singha, musela svoje kopy směřovat výše než obvykle, a přitom musely mít stejně uvěřitelnou rychlost a sílu," vysvětluje Coleman.

Když už mluvíme o rychlosti s síle, bylo celkem logické předpokládat, že Dwayne Johnson bude jedním z herců, kteří na kamerové zkoušky dorazí plně připraveni na bojové scény v roli agenta č. 23. Lew sice říká, že natáčení je obvykle pro zkušeného atleta těžší, nicméně Johnson byl výjimkou potvrzující toto pravidlo. Lew, který s ním v roce 2000 spolupracoval při natáčení jedné z epizod seriálu "Star Trek: Voyager", říká: "Se Dwaynem jsme nemuseli skoro žádné scény opakovat. Cokoli chcete aby zkusil, cokoli od něj potřebujete, všechno zvládne hladce. A kromě toho je natáčení s ním naprosto bezpečné. Přesně ví, jak vyvolat dojem, že vám zlomil vaz, a přitom ve skutečnosti půjde jen o neškodnou facku," říká.

S ohledem na image agenta č. 23 coby fakticky nezničitelného superagenta se Lewis rozhodl Johnsona ukázat jako hrdinu, který si dokáže podmanit jedince slabší než je on - tj. celé své okolí - bez ztráty kytičky. Ať už v boji nebo při tréninku v CONTROL, pohybuje se Johnson jako by na sobě měl neviditelné brnění a rány odráží s lehkostí stejnou, s jakou si sfoukne smítko prachu ze své košile.

Načasovat propojení komediálních a akčních momentů bylo jednou z nejnáročnějších částí práce tvůrců filmu.

Všechny scény bylo třeba rozdělit na impulsy. "Když jsme chtěli mít bojovou scénu jako rytmickou sérii ran pěstí, dala by se takové scéna vystihnout jako 'bum, bum , bác' nebo 'bum, bum, plesk'," vysvětluje Lew. "Místo fyzické rány jsme mohli vždycky dát vtipnou pointu. Rytmus zdůrazní vtip, ze kterého se stane 'bum bum vtip' s tím, že slovní vtip přichází současně s konckoutem nebo těsně následuje po fyzické ráně, která fakticky konverzaci ukončí," dodává.

Tento způsob natáčení ovšem do určité míry vylučoval improvizaci či náhlé odchody herců, byť pouze na chvíli. "Jakkoli jsme si na place díky Petrovi užívali velkou svobodu, při natáčení tohoto druhu scén byla jakákoli improvizace vyloučena," vysvětluje Carell. "Když bojujete na střeše jedoucího auta a máte při tom říct tři věty těsně předtím, než vás smete jeřáb, musíte se držet scénáře a nepouštět se do žádných improvizací," dodává.


"Švýcarský armádní nůž s plamenomentem."
"Cože, ty nic takového nemáš?"


"Bez technických vychytávek by náš film nebyl tím správným filmem o agentech," říká Roven." "Seriál se proslavil právě svými vynálezy, a tak jich i v našem filmu uvidíte hodně", říká Segal a dodává, že jeho film je současně poctou řadě klasických rekvizit i filmem plným neuvěřitelných nejnovějších vynálezů umožňujících jeho hrdinům čelit moderním výzvám sledování, komunikace a destrukce - byť nikoli nutně v tomto pořadí.

"Ve filmu se objeví jak telefon v botě nebo zvukotěsný kužel v novém designu odpovídajícím roku 2008, tak i moderní destrukční vybavení, které agenti jako Max potřebují," vysvětluje Segal. I když je tomu v dnešní době mobilních telefonů v ruce každého dítěte těžké uvěřit, byl telefon v botě v 60. letech úžasným vynálezem, který měl v podstatě blízko k mobilnímu telefonu a jako takový předběhl svoji dobu. V dnešní době již zutí boty a její přiložení k uchu za účelem telefonování nevypadá tak inovativně, nicméně tohle prostě ve filmu o agentovi Smartovi chybět nesmí, co říkáte? Ten obrázek je natolik výrazný, že jsme si jeho natáčení opravdu užili," konstatuje Segal. Ve filmu se také v epizodních rolích objeví řada originálních sportovních aut. Fanoušci tak rozeznají auta jako je Sunbeam Tiger, zlatý Opel GT nebo modrý Karmann Ghia.

Tim Wiles, který měl na starosti rekvizity, se sešel z proslulým hollywoodským sběratelem předmětů z filmů a seriálů Danny Biedermanem s cílem sehnat některé z původních seriálových rekvizit, které se mezitím staly ikonami americké popkultury a byly nedávno včetně telefonu v botě vystaveny ve Washingtonu v rámci výstavy nazvané Hollywoodské poklady v Mezinárodním muzeu špionáže.

Podobně jako je mezi dětmi rivalita kvůli jejich hračkám, i mezi agenty existuje rivalita ohledně vynálezů a technických vychytávek, které používají. Agenti se tak snaží jeden druhého ohromovat nejnovějšími a nejlepšími vynálezy, které jen tak "náhodou" ostatním ukazují. "Cože? Tohle ty nemáš?" Jakmile se Max pochlubí se svými hodinkami fungujícími i jako detektor radioaktivity, pochlubí se agentka č. 99 balíčkem výbušné zubní nitě. Jakmile agentka č. 99 ukáže vysílačku schovanou v zubu, Max se začne chlubit bombami ukrytými v manžetových knoflíčcích.

Mezi další nové předměty zařazené do fantastického zbrojního arzenálu tajné služby CONTROL patří kapesní generátor kouřové clony nebo Maxův speciálně vyvinutý švýcarský armádní nůž, jehož součástí je kromě normálních prvků i foukačka a miniaturní záchytné titanové lano s hákem.

Jelikož je film nabitý nejmodernějšími technologiemi, Leonarda Sterna jakožto veterána mezi producenty by další telefonát od FBI rozhodně nepřekvapil. Stern vzpomíná na dekády vzájemné nedůvěry a vybavuje si, jak jeho a jeho produkční tým v době největší slávy seriálu oslovila FBI s otázkami jak se dostali k technickým vychytávkám použitým v seriálu. "Evidentně některé z našich vynálezů byly dost blízko realitě a je v té době znervózňovalo, že si autoři komedie prostě jen tak sedli a takové věci vymysleli".

Noví a nadšení fandové uvidí, že některé věci se prostě nemění. "Zvukotěsný kužel je teď plně digitální a jeho součástí jsou třeba sofistikované aktivační systémy na hlavu a spousta portů," říká Wiles. I po 40 letech výzkumu a vývoje by nicméně fanoušky asi zklamalo, kdyby ta věc doopravdy fungovala," dodává.

Přenesení oblíbených postav a současné vymýšlení špionážních vychytávek odpovídajících novému století přesně ztělesňuje rovnováhu, o kterou usilovali Segal a jeho tým při natáčení filmu.
"Každý tvůrce filmu chce přinést něco nového," říká Segal. "Při zpracování takto uctívané předlohy nicméně musíte řešit otázku nakolik se držet původního vzoru a kolik dodat nového. Chtěl jsem, aby film byl vtipný pro nováčky i pro dlouholeté fandy a současně jsem chtěl, aby příznivci seriálu měli pocit, že jsem s jejich oblíbenou předlohou zacházel s úctou," dodává.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama